×
Галерея Про Закарпаття Календар подій Туристичні новини Анонси Активний туризм Природні території та природні дива Дегустаційні зали та виробники еко-продукції Історико-архітектурні об'єкти Зимове Закарпаття Смачне Закарпаття Квітуче Закарпаття MICE-туризм Де оздоровитись? Де зупинитись? Туристично-інформаційні центри Туристичні оператори Туристичні маршрути Як доїхати Нормативно-правова база Закарпатський словничок Зворотній зв'язок

В Ужгороді представили результати проекту Пізнай Ужанську долину

9 Вересня 2021

10 місяців роботи, сотні кілометрів доріг, гігабайти інформації і ось команда проекту «Пізнай Ужанську долину» презентує 11 аудіогідів маловідомими та популярними місцями краю. 8 вересня в Ужгороді підбили підсумки проекту «Промоція історико-культурної та природної спадщини Ужанської долини через формування нових партнерств та створення спільних продуктів».

Керівниця проекту Людмила Сюзева каже: «Впродовж 10 місяців ми працювали над втіленням проекту, орієнтованого на просування цікавих місць нашого краю. Ми створили 11 маршрутів для самостійних мандрівок Ужанською долиною та аудіогіди українською й англійською мовами у мобільному додатку Izi travel. Наші аудіогіди вмістили 124 локації історико-культурної спадщини, природніх об’єктів та локальних бізнесів: гастрономічних, бальнеологічних, закладів розміщення тощо. За місяць, що маршрути перебувають у вільному доступі, їх переглянули понад 5500 разів українською мовою та понад 1000 разів англійською. Для нас це приємний сюрприз».

Один із авторів маршрутів Олександр Шершун наголосив на користі результатів проекту не лише для туристів, а й для місцевої влади та навіть гідів: «Ми переживаємо, що технології витіснять живих людей і, в цьому випадку, екскурсоводів. Але варто розуміти: аудіогід не дасть живу емоцію і не буде відповідати на дивні запитання гостей. Практика показує, що навіть люди, які не хотіли брати гідів, після аудіоекскурсій хочуть дізнатися більше, адже в туристів завжди виникають питання. Інший аспект такий, що ми роз’яснили і показали громадам, чому їм варто співпрацювати з туроператорами. Ми проклали маршрути там, де ніколи не займалися туризмом. Тож іноді для громад було відкриттям, що ці локації можна показувати людям і при цьому заробляти».

Також зі словом виступила Маріанна Готра, яка підкреслила велику вагу подібних проектів у розвитку туризму на Закарпатті, важливість співпраці громадськості, бізнесу та влади, які покращують туристичну привабливість регіону й поділилась враженнями про участь у заходах, що відбувались у рамках реалізації програми.

Наразі, зі слів авторів проекту, аудіомаршрути доповнені контактами малих бізнесів. Тож місцеві екскурсоводи можуть формувати власні тури й включати у них цікаві атракції з крафтовою продукцією та іншими родзинками Ужанської долини.

Аудіогіди містять автомобільні, велосипедні й пішохідні маршрути. Їх можна подолати за 1-2 години чи розтягнути задоволення на 3 дні.

Деякі маршрути, як от «На Південь від Ужа» Владислава Товтина чи «Одна долина — багато культур» Павла Худіша розкажуть про культуру й історію сіл Ужанщини. Маршрут «Криво по Рунуй» Юрія Яновського та Юрія Черяника покаже вам гірські принади. А от маршрут «Родзинки Турянської долини» Юрія Славіка увібрав у себе різнобарв’я і колорит місцевості, яку варто розглядати разом із Ужанською долиною.

Автор веломаршрутів Ужанською долиною Аліса Смирна додала, що проект дозволив показати нові туристичні принади. «Я хотіла, щоб Ужанську долину побачили візуально, почули звук електрички, посмакували однойменний торт, вдихнули запах лаванди і часнику, відчули на дотик 1000-літнній дуб, мох чи гуню листоноші Федора Фекети. Про це мої маршрути», — зазначила Аліса.

Також у рамках проекту видали колекцію дизайнерських листівок із аудіогідами та проморолик. Над створенням ролика працювали режисер Богдан Козачук та відеограф Антон Рижих. Його можна переглянути за посиланням 

Проект реалізовується ГО «Щасливі діти» за підтримки Українського культурного фонду. Усі аудіомаршрути можна знайти за посиланням.

shares